[Therion-cs] Prevzdušnenie zeminy v Therione

Pavel Herich herich na speleodd.sk
Středa Květen 31 09:40:07 CEST 2017

Hej všetko super, akurát je zle nakreslená mapa.
Takže poporiadku ako zhruba čítať ten kompilačný dokument (v tomto sa
asi lepšie orientuje Martin, ja len viem niekedy, čo čo znamená):
1:
> "C:\Program Files (x86)\Therion\therion.exe: warning --
> JHV na Jazveci_hrad_a_Viktoria -- multiple scrap outer outlines not
> supported yet"
Toto znamená, že scrap máš zle nakreslený, t. j. napr. nepoužil si
funkciu "-outline in" do "možnosti" krivky pre Wall. Každý stĺp v mape
musí mať toto + orientácia steny (hneď pod tým je možnosť "otočiť" - tá
farebná strelka steny musí byť do priestoru jaskyne).

2:
> [Warning: undefined symbol `p_station_natural_SKBB'] [1] [2] [3] [4]
Neviem, ako si prišiel na to, že sa toto týka "a_sand", ale teda je tam
len point_station... a nemá to súvis, čo tie čísla už majú.
> ! MetaPost capacity exceeded, sorry [main memory size=1500000].
> <recently read> ;
Toto sa týka pridaného symbolu (takže odstránením v layoute to
dosiahneš, ako si pochopil), akurát, neviem prečo celkom - vo výslednej
mape by bolo príliš veľa tých bodiek, ktoré prekročia, ako je napísané,
kapacitu Metapostu. Čiže, keď dáš mierku 1:100 a vyššie, už to pôjde.
Ale tomuto problému celkom nerozumiem, možno sa pri kopilácii naozaj
niečo duplikuje a Martin má pravdu, že by sa nemali prepisovať v layoute
značky. Ale to asi len ten, kto rozumie zdrojovému kódu by vedel
povedať. Mne všetko funguje aj vo veľkých systémoch.

3:
každé meranie musí mať vlastný centerline, pretože druhý dátum
centerline sa nebude brať do úvahy. Takže si podopisuj do th súboru tie
centerline a endcenterline páry, plus všetko, čo tam musí byť.

4:
Je jednoduchšie používať pre "možnosti" wall -clip off spolu s -outline
none pre také veci, ako je vstup, ako máš v mape. Tým pádom nemusíš mať
dva scrapy. Ale to je na úvahu, podľa tvojho gusta.

5:
v scrape JHV si všimni tú bodku pri priečnom reze - musí tam byť, aby sa
priečny rez zobrazil.

6:
scrap sa ručne kalibruje tak, ako je v prílohe.

7:
v prílohe tiež, červená šípka, scrap priečneho rezu musí byť projection
none.

8:
na jeden scrap jeden priečny rez

9:
ešte malá rada, mierku si zadávaj hneď na začiatku takú, ako bude
výsledná veľkosť, 1:50 je nezmysel, minimálne 1:100. XVI si zakrížikuj,
lebo sa ti zmenia, lepšie možno to robiť tak, že prepisovať prípony pdf
na xvi a späť, keď potrebuješ aktualizovať.

10:
pokiaľ area ohraničuješ jedinou uzavretou líniou, stačí na ňu kliknúť
iba raz, nemusíš na všetky body línie.

11:
v rozvinutom reze opäť pozor, všetko, čo nie je spojité s rúrou scrapu
musí byť označené ako -outline none (myslím tým wall), a mimo priestoru
scrapu pomáha -clip off.

V prílohe to posielam všetko opravené, okrem bodu 11, to sa mi už
nechce.
Maj sa dobre
Paľo

Dňa 2017-05-31 08:17 Martin Sluka via Therion-cs napísal(a):