[Therion-cs] Prevzdušnenie zeminy v Therione

Pavel Herich herich na speleodd.sk
Úterý Květen 30 15:33:02 CEST 2017

> To by si musel prekompilovať Therion. Ale od toho sú uživateľské
> značky, aby sa nesiahalo do zdrojového kódu.

___ nemusíš nič prekompilovávať, toto si vlož do configu (všimni si
"-layout ph" v druhom riadku (za tým môže byť aj ďalší s niečim iným:
-layout xy)):

source dedicny_brloh_th.th
export map -output dedicny_brloh.pdf -layout ph

layout ph
code metapost
   def a_sand (expr p) =
   T:=identity;
%  thclean p;
   pickup PenC;
   path q; q = bbox p;
   picture tmp_pic;
   tmp_pic := image(
     for i = xpart llcorner q step 0.4u until xpart urcorner q:
       for j = ypart llcorner q step 0.4u until ypart urcorner q:
         draw origin shifted ((i,j) randomized 0.7u) withpen PenC;
       endfor;
     endfor;
   );
   clip tmp_pic to p;
   drawoptions();
   draw tmp_pic;
enddef;
endcode
endlayout

> To by som musel skúmať je na to niečo ako „withcolor“

____ tu sme pri dlhodobom probléme, pre značky typu u:niečo nefungujú
príkazy typu symbol-color, symbol-hide a podobne. Takže sa s nimi nedá
moc dobre pracovať. Jediná možnosť zatiaľ, ako ich nezobraziť na
kompilovanej mape je zadať "symbol-hide group all", čo vyhodí úplne
všetko, a potom si po jednej značke všetko vyvolať späť cez symbol-show
line wall, atď. Ale tiež sa nedá symbol-show line u:niečo, takže je to
problematické. Je to ale len nedostatok kódu Therionu a teda zrejme nič,
čo by sa v budúcnosti nedalo vyriešiť.

> Na to je príkaz „extent“ v centerline, v tvojom prípade má byť na
> začiatku "extend left“ (štandartne je tam automaticky "extend right“,
> a pred tou zámerou, čo už má ísť doprava, tak „extend right“. Viď
> Thbook posledná kapitola.

____ príklad dole  - extend left, right (treba sa s tým len vyhrať, vždy
prekompilovať xvi, ktoré automaticky aktualizuje v th2:

   date 2016.04.28
   data normal from to compass clino tape
   extend right
   0 1 244.22 -10.22 3.530