[Therion-cs] Prevzdušnenie zeminy v Therione

Martin Sluka martinsluka na mac.com
Pátek Květen 26 15:50:20 CEST 2017

Tam máš toho na riedenie, koľko len chceš:

code metapost

beginpattern(pattern_bahno);
pickup PenC;
p:= origin -- (0.01u,0.01u);
for i=0.0u step 0.2u until 2.4u:
for j=0.0u step 0.2u until 2.4u:
draw p rotated uniformdeviate(360)
shifted ((i,j) randomized 0.09u);
endfor;
endfor;
if BaseScale<=2.5:
my_step:=2.4u;
else:
my_step:=2.6u;
fi;
patternstep(my_step,my_step);
endpattern;

def a_u_bahno(expr Path) =
T:=identity;
% thclean Path;
thfill Path withpattern pattern_bahno ;
enddef;

endcode

m.

On May 26, 2017, at 03:29 PM, Matej Ševčík via Therion-cs <therion-cs na speleo.sk> wrote:

Ďakujem za odpoveď
Brat Pavol, to poznám to som skúšal, ale to je na môj vkus zase až "moc prevzdušnené", ja by som chcel prevzdušniť len mierne to AUT, ale zdá sa že to sa nedá.
Každopádne ďakujem určite to ešte využijem :)

Dňa 26. mája 2017, 11:30, Pavel Herich via Therion-cs <therion-cs na speleo.sk> napísal(-a):
Ujček,
asi toto si chcel?:

def a_sand_UIS (expr p) =
  T:=identity;
%  thclean p;
  pickup PenC;
  path q; q = bbox p;
  picture tmp_pic;
  tmp_pic := image(
    for i = xpart llcorner q step 1u until xpart urcorner q:
      for j = ypart llcorner q step 1u until ypart urcorner q:
        draw origin shifted ((i,j) randomized 0.7u) withpen PenC;
      endfor;
    endfor;
  );
  clip tmp_pic to p;
  drawoptions();
  draw tmp_pic;
enddef;

Akurát ten prvý riadok si daj pozor, teda "sand_UIS" sa nezobrazí, pokiaľ bude zadaný symbol-assign ... (ak používaš ten môj thcnfig). Riadok prepíš na "def a_clay (expr p) =", pohraj sa s tými číslami v definícii ( 1u ) a nájdeš si svoje prevzdušnenie. Potom to vlož do layoutu a pôjde to.
Paľo

Dňa 2017-05-26 10:07 Martin Sluka via Therion-cs napísal(a):

Tu je vysvetlenie zo súboru uAUT.mp:

let a_clay_AUT = a_sand_AUT;

Takže ten zdrojový kód je identický ako a_sand_AUT

Kľudne skopíruj ten a_sand_AUT do layoutu, premenuj ho na
a_u_moj_clay_AUT, uprav a použi v mape. Nerob to v zdrojákoch, nebolo
by to korektné.

m.