[Therion-cs] diskuse

Bc. Radek Svojanovský radek.svojanovsky na pak.izscr.cz
Pondělí Září 10 10:45:35 CEST 2007

Tak koukám, jak to tady pěkně ožilo... Je pravda, že uživatelské prostředí
Therionu není pro nás - počítačové skoroanalfabety právě přátelské, ale jak
bylo řečeno, je to spíš náš problém a mělo by nás to motivovat k
tomu,abychom se to ovládání naučili. A případně si udělali uživatelskou
příručku kroků pro začátečníky i popkročilejší. Nicméně jsem se chtěl zeptat
těch zkušených:
1)
U některých bodů z dřívějších měření, prováděných teodolitem a
triangulačních i nivelačních bodů mám k dispozici jejich souřadnice i
absolutní výšku v m n.m. i jejich relativní výšku mezi body. Jak zní syntaxe
pro jejich zadání v xxx.th? Předpolkádám, že starší měření ze 70. let bude v
JTSK. Má Therion možnost i pro WGS? Případně - jak je lepší souřadnice
zadávat?  Přepočet mezi těmito systémy by neměl být až takový problém mimo
Therion.
2)
Jestliže zadávám údaje ve stupních (compass, clino)skutečně se desetiny
stupňů mají zadávat např při 32,5 stupně ve formátu 32:30?
3)
při kreslení souborů xxx.th2 u bodu a křivky v políčku VOLBY jsem kdesi v
examples viděl zadání -subtype . Znamená to, že můžu zadat čáru a definovat
v subtype třeba to, že je tvořena kameny? Jaké další příkazy je možné tam
zadat a co dělají?
4)
Jestliže mám třeba fotomapu povrchu (ortofotomapa)na níž mám zadané
souřadnice např triangulace před jeskyní, jak ji převedu alespoň přibližně
do 3D tvaru? A jak ji propojím s modelem jeskyní?

Tak jsem rád, že jsem taky přispěl svou troškou do mlýnice. Přeji všem hodně
radostných chvil s Therionem. Nastupují dlouhé zimní večery, člověk se aspoň
zabaví. :-))

Hrabě 7-09 Bruttopýr - Estavela