[Therion-cs] od Braňo Šmída Počínajem v Therione, MesTieň... prosba o rady

Ing. Jiří Novotný jinoli na centrum.cz
Pondělí Listopad 26 17:14:17 CET 2007

Ahoj Stacho,
teď si tak čtu odpověď Branovi a nějak mi to hlava nebere, jak je to s tím staničením:

> doplň.question: V prípade kvázi subhorizontálnych chodieb - ja sa snažím
> robiť staničenia - tak, že ich beriem ako kolmice (tj. kolmú plochu, rovinu)
> ku práve meranému polygónu, tj. pri bode č. 2 (ak meriam polygón 1 - 2). Tak
> to učím aj "dogs" :-) ale oni niekedy aj tak nakvákajú nezmysly... Robíte to
> tak aj vy? (v prípade subhorizontálnych chodieb)

Myslim ze to tak chape aj therion.

Takže tady to vypadá, že měřím v rovině kolmé na polygon. Alespoň u subhorizontálních chodeb, což nevím přesně , co je.

Dále však píšeš:

> Keď mapujem napr. šikmú chodbu (v MT dosť častý prípad), robím staničenia -
> v rovine kolmej ku horizontále (aj vy?) - alebo robíte šikmo, a kolmo voči
> polyg.ťahu?

Tomuto dost dobre nerozumiem - ale v principe vpravo-vlavo je vzdy kolmo na
merany azimut v rovine horizontalnej (jedine ak je zamera vertikalna uplne -
bez azimutu - je to potom vychod-zapad).

Hore - dole je do 67.5 stupna sklonu vertikalne. Ak je sklon vacsi (priepasti)
tak kolmo na polygon. Ak je uplne vertikalna zamera (bez azimutu) tak hore-dole
je sever-juh. Ten uhol kedy hore-dole prestane byt vertikalne ale zacne byt
kolmo na polygon sa da nastavit.

Kde rozumím Braňově otázce, ale ne už tvé odpovědi, ve které zase ty nerozumíš Braňovi (uf!!). Najednou neplatí, co bylo uvedeno výše, ale do sklonu 67,5 stupně neměrím v rovině kolmé na polygon, ale v rovině svislé a kolmo na polygon až při větších sklonech. Tak jak to tedy je? A kde se nastavuje, od jakého sklonu se to mění?

Dále tam píšeš:

Kedy si si vsimol ze therion zaokruhluje? Pokial je na vstupe 5.235 - tak to
chape ako 5.235 a aj s tym pocita. Jedine na vystupe zaokruhluje - ale nemal by
nadol ale normalne 0.5 by malo uz byt 1 cm.

Já tedy ještě používám Therion 0.4, ale tam při zadávání přes zadávací tabulku Therion zaukrouhluje - dokonce je vpravo v parametru uvedeno, na kolik míst a pokud chci více, tak je potřeba to opravit. Nevím, možná v novější verzi to je jinak.

Přiznám se , že Therion se pohubuje na hranici mých intelektuálních schopností (proto jsem také zatím u starší verze, kde už jsem to nejpotřebnější zvládnul), ale pokud se dočtu tohle, tak už se dostávám za tu hranici.

Nezlob se, omlouvám se za svou otevřenost.

S přáním ZÁŘE SVĚTLA
Ik