[Therion-cs] Therion CS ?po anglicky...

Stacho Mudrak s.m na speleo.sk
Středa Září 29 10:46:15 CEST 2004

> Otazka: Neslo by v budoucnu texty hlaseni a texty z GUI vystrcit do
> nejakeho lang souboru pro snadny preklad? Ted mam pocit, ze je to vse
> primo ve "zdrojacich".

Co sa tyka hlasok therionu - je to v celku jednoduche, co sa tyka textov
v GUI - tam je trochu viac prace, ale tiez je to mozne. Ale aby som sa
do toho pustil, musim mat naozaj istotu, ze to ma zmysel.

> Tohle by chtelo prelozit urcite, protoze to hodne lidem chybi. Snad bych i
> nasel cas se do CZ prekladu zapojit, ale chtelo by to asi vic lidi, kteri
> budou stihat zmeny...

Zial, toto je nad sily ludi, ktory sa momentalne therionu venuju. Navyse
vsetci aj tak komunikuje v anglictine, takze pre nich samotnych to
nedava velky zmysel.

Ja by som to uzavrel takto:

Aby mohli therion pouzivat ludia, ktory anglicky nerozumeju - musi byt
prelozeny thbook, alebo aspon jemny uvod ktory ich nauci ako si
nakreslit mapu. Potom bude mat zmysel prekladat aj hlasky. Therion totiz
na rozdiel od inych programov (survex, toporobot), je velmi komplikovany
a tak iba hlasky nestacia na to, aby s tym clovek vedel pracovat. Je to
to iste, ako keby niekto chcel pouzivat slovensky AutoCAD alebo
MicroStation bez toho, aby si nieco o tom najprv precital. To sa proste
neda.

Preto bude podla mna rozumnejsie rozbehnut Labyrinth (co bude velmi
zjednodusena verzia theriona) a tam by to uz nemal byt problem. Len kym
bude verzia 0.0.1, tak to este nejaky ten mesiac potrva.

Ale pracujeme na tom. A Therion sa samozrejme bude vyvijat aj nadalej.
Labyrinth bude v podstate tiez len user interface, az na to, ze uzivatel
o therione v nom ani nebude tusit. Presne tak isto, ako za normalnych
okolnosti teraz nepotrebuje vediet ovladat TeX ani metapost.

S.