[Therion-cs] Prevzdušnenie zeminy v Therione

Martin Sluka martinsluka na mac.com
Čtvrtek Červen 1 07:49:59 CEST 2017

> 31. 5. 2017 v 21:35, Matej Ševčík via Therion-cs <therion-cs na speleo.sk <mailto:therion-cs na speleo.sk>>:
>
> Čo sa týka tej kalibrácie tak ono v podstate keď spustíš kresliaci editor tak prvú mapu si nakalibruje therion sám že? Len treba predĺžiť tu červenú šípku na celú plochu. Pretože inak neviem kde ja by som zobral napr. kalibračné číslo 25.5042223.

Pošlem pozdejšie súbor, kde to bude. Keď máš podklad xvi, tak cez rez natiahneš tú šipku od jedného rohu metrového štvorca do náprotivného a napíšeš čísla 1 a 1 a pod tým jednotka meter (m)

V hornom riadku sú štyri súradnice v pixloch podkladu: dve pre začiatok kalibračnej šipky a ďaľšie dve pre koniec kalibračnej šipky.
Riadok pod tým sú relatívne súradnice šipky v metroch - v uvedenom prípade má začiatok súradnice 0;0 a koniec 1;1.

> No ono ja som mal mierku mapu 1:50, lebo 1:100 mne osobne na takéto jaskynky príde dosť málo. Ono ja som vychádzal i z teórie od Z. Hochmuta, ktorý odporúčal používať na malé jaskyne malé mierky vzhľadom na lepšie vykreslenie detailov, i keď je pravda, že v jeho knižke sa píše, že najmenšia dobre použiteľná mierka je 1:100. A ďalšia vec, ktorá ma viedla k tomu je, že zvyklosťou v Borinskom krase je vykresľovať malé jaskyne (do 50m) v mierke 1:50 - to zaviedol už T. Ďurka a P. Magdolen.

1:50 je normálna mierka, používajú archeológovia bežně.

m.