[Therion-cs] Export bodů

Radek Raadjaa na seznam.cz
Středa Listopad 4 16:07:59 CET 2015

Ahoj lidi,

export údajů o měřičských bodech jsem před rokem řešil taky, potřeboval jsem
znát souřadnice bodů ze záměr, pořízených magneticky (tedy from to compass
clino length). Mapové dílo vedu v JTSK a občas se musíme dostat s geodety a
geofyziky na stejnou notu. SQL výstup jsem po několika dnech dostal systémem
pokus-omyl ven, pro jistotu  jsem to svěřil kamarádovi, co má na starosti
databáze, a on mi to převedl do excelu. Bohužel výstupní souřadnice moc
neseděly. Domnívám se, že je to špatně přiřazenou deklinací pro to které
konkrétní místo a také meridiánovou konvergencí. Zrovna deklinace se v ČR
dost liší a doporučuji zjistit si ji na stránkách NOAA pro vaše konkrétní
jeskyně. Stejně tak se domluvte s geodety na konkrétní konvergenci. Chyba je
v několika stupních. A třeba někdo umí sestrojit v excelu tabulku, která by
uměla přepočítávat souřadnice na azimut-, vzdálenost-sklon a zpět. Lepší by
bylo pověnovat se tomu v Therionu, ale do toho já nezasáhnu.

Co se týče doplňkového polygonu když znáte jen pár fix bodů: můžete mezi ně
vkládat virtuální body. To je ideální postup při revizních mapováních nebo
převádění starých map do Therionu.

Radek Estavela