[Therion-cs] od Braňo Šmída Počínajem v Therione, MesTieň... prosba o rady

Brano Smida brano.smida na gmail.com
Čtvrtek Listopad 22 13:28:45 CET 2007

Ahoj, Martin,

započal som opätovne s Therionom.
(Zrejme, nič iné mi neostáva... no keď už aj Briti mapujúci v Benarate a
Mulu užívajú? Therion :-) a to sú ozaj celkom preborníci v mapyingu, aj
explo. Mám tu doplňujúcu, len kratučkú otázku *by the way*: Wookey používa
na polygóny, 3D, ale aj v konečnej fáze vykreslenia - len Therion? - alebo
aj Survex, či AutoCAD na "obalenie" polygónov mapou? površinu reliéf robia v
Lochu? Ď. za odpoveď.)
Začal som to tam (MT polygón.ťahy) dnes kumulovane vhadzovať.
Vynára sa mi popri práci zopár špecific.otázok,
Martin (Budaj), našiel by si si aspoň v skratke, zodpovedať mi na ne? (môžte
vsunúť tieto consultations aj do vašej SK/CZ/Blažkovej konferencie na nete,
ako metodický matroš pre iných)
ĎAKUJEM!!

1. ako do text.editora (čiernej plochy), *kde* presne? - "do-umiestniť"/*
dopísať* *staničenie 1.bodu*? (počiatočného). Robím ho vždy. Aby som si
tabuľku zatiaľ nez-mixoval k pomýleniu, umiestnil som tam k - prvému meraniu
(bod 1 - 2) za ním do riadku staničenie nasledujúceho bodu č. 2 (je to tak
správne?)
Poslal by si mi k tomu nejaký jednoduchý príklad?

doplň.question: V prípade kvázi subhorizontálnych chodieb - ja sa snažím
robiť staničenia - tak, že ich beriem ako kolmice (tj. kolmú plochu, rovinu)
ku práve meranému polygónu, tj. pri bode č. 2 (ak meriam polygón 1 - 2). Tak
to učím aj "dogs" :-) ale oni niekedy aj tak nakvákajú nezmysly... Robíte to
tak aj vy? (v prípade subhorizontálnych chodieb)
Keď mapujem napr. šikmú chodbu (v MT dosť častý prípad), robím staničenia -
v rovine kolmej ku horizontále (aj vy?) - alebo robíte šikmo, a kolmo voči
polyg.ťahu?

2. aké mám napísať *staničenie*, keď je napr. *U* (up) - *nekonečno*? (tj.
napr. možno 15 m... ale chlap nevie napr. v meandri dosvietiť cez zakrivenia
stien hore, až pre definitívny strop... alebo keď je nad daným bodom napr.
komín... zatiaľ dve najzákladnejšie situácie, tiež napr. keď je pod bodom
priepasť). Therion si to nejako prepočíta podľa predchádzajúceho/resp.
nasledujúceho staničenia up? (niečo ste tam v tomto smere takéto
nainštalovali?)
Alebo - nejako to odhadnúť?
Akú použiť v textovom editore Therionu značku, pri písaní - pre toto -
nekonečno?

3. *môžem? za riadok* - s jednotl.údajmi o polygon.ťahu plus staničeniami -
*dopísať (textom?)* napr. ešte nejakú poznámku? (napr. že pri tom ktorom
ťahu neviem dobre, či je napísané čísielko v zápisníku 3-ka, alebo 5-ka...
alebo že som si v danom prípadre nie istý, či ide o klesajúci/alebo
stúpajúci zámer (ak som napr. zabudol ku sklonu dopísať +/-, alebo S/K)...
Therion si s tým nejako poradí?
Alebo, nič tam radšej nepísať? a napísať takéto prípadné "nezrovnalosti"
niekde v rámci survey-endsurvey, nejaké doplň. poznámky? (najlepšie by to
bolo ale predsa len presne za daným polygónom... aby som mal zachytené
chyby, ktoré treba napr. opraviť, znovu-meraním ap.)

4. Therion, som si všimol, zaokrúhľuje, na cm... ja mám z topofilu niektoré
merania ale na pol centimetra (aj keď je to samozrejme, bezpredmetné... :-),
ale, iba ma to zaujíma - program zaokrúhľuje vždy iba nadol? (napr. aj
5.235m zaokrúhli nadol na
5.23 m?)

Zatiaľ sa majte pekne

teším sa na stretnutia
dobré akcie

a zas sa vám zrejme ozvem, keď ma Therion nebude chcieť voľajako pustiť cez
"brány pochopenia" (lepšie povedané... mojej už počínajúco-skotnaťujúcej
mozgovej hmotičky... :-)))))

Braňo