<div dir="ltr"><div><div>Ďakujem ti Michal za tie rady pomohli mi. Ale ako sa zdá budem musieť naozaj ešte preštudovať ten návod k Therionu :) Dík za linky!<br></div>S pozdravom<br></div>M. Ševčík<br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dňa 11. mája 2015, 14:21, Michal Danko <span dir="ltr"><<a href="mailto:michal.danko@gmail.com" target="_blank">michal.danko@gmail.com</a>></span> napísal(-a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr">ahoj, <div>v ryclosti vsetko je v thbooku + wiki, vela sa naucis aj z examplov .</div><div>v prilohe mas vsetky znacky.</div><div><br></div><div><br></div><div>precitaj si:<br></div><div><a href="http://therion.speleo.sk/wiki/doku.php/czsk" target="_blank">http://therion.speleo.sk/wiki/doku.php/czsk</a></div><div><br></div><div><a href="http://therion.speleo.sk/wiki/doku.php/tbe" target="_blank">http://therion.speleo.sk/wiki/doku.php/tbe</a><br></div><div><br></div><div><br></div><div><div><div><br></div><div>A.3 - do configu >> map-comment "" </div><div><br></div><div>A.4 - do configu >> text sk "point station:temporary" "meračský bod"</div><div><br></div><div>B .3 pravdoopdobne bolo kreslene ako area water + area sump</div><div><br></div><div><div><br></div><div> code metapost<br><br></div><div> def a_sump (expr p) =</div><div> T:=identity;</div><div> thfill p withcolor (0.0, 0.2, 1.0);</div><div> enddef;</div><div> </div><div><br></div><div> def a_water (expr p) =</div><div> T:=identity;</div><div> thfill p withcolor (0.0, 0.5, 1.0);</div><div> enddef;</div></div><div>endcode<br></div><div><br></div><div><br></div><div>A.5 - symbol-assign point station SKBB alebo symbol-assign point station:fixed SKBB</div><div><br></div><div><br></div><div>B.7 - urob si v mape nejaku uzavretu oblast za puzitia ciary border alebo border:invisible potom zmen na area vyber si napriklad water a klikni na tu ciaru ktoru si nakreslil . oblast vo vnutri bude vyplnena vodou... </div><div><br></div><div><br></div><div>a.6 - v <a href="http://subore.th" target="_blank">subore.th</a> musis mat nasledujuco</div><div><br></div><div><i>survey meno.merania -title "Moja prvá jaskyňa"</i></div><div><i><br></i></div><div>...<br></div><div><br></div><div>b2 - asi to mas vsetko v 1scrape treba oddelit scrap s priepastou a spondou chodbou cez break v th subore. </div><div><br></div><div>napr</div><div>map mapa1</div><div>scrap1</div><div>break</div><div>scrap2</div><div>endmap </div><div><br></div><div>b4 map-fg altitude ..vybarby scrapy podla vysky. <br></div><div><br></div><div><br></div><div>b5 mozes fixovat vchody cez gps. alebo napojit cez povrchovy tah.</div><div>povrchovy tah oznacis v th.</div><div><br></div><div><i>flags surface</i></div><div><i><br></i></div><div><i>body</i></div><div><i><br></i></div><div><i>flags not surface </i></div><div><br></div><div> </div><div>b6 symbol-assign point entrance ASF</div><div><br></div><div><br></div><div><br></div></div></div></div><div class="gmail_extra"><br clear="all"><div><div><br>S pozdravom<br><br>Ing. Michal Danko<br><br><br></div></div>
<br><div class="gmail_quote"><div><div class="h5">2015-05-05 10:08 GMT+02:00 Matej Ševčík <span dir="ltr"><<a href="mailto:matsevcik@gmail.com" target="_blank">matsevcik@gmail.com</a>></span>:<br></div></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div><div class="h5"><div dir="ltr"><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div>Ahojte <br></div>Moje meno je Matej Ševčík, som člen Speleo Bratislava.<br></div><div>Potreboval by som prosím vás poradiť a zodpovedať pár otázok ohľadom práce v Therione. S Therionom som sa naučil pracovať minulý rok na kurze v Lipt. Mikuláši a niečo málo mi radí P. Herich (za čo mu touto cestou ešte raz ďakujem), takže moje zručnosti sú mierne pokročilé, preto sa prosím nečudujte ak tie otázky budú možno trochu zvláštne, ale neviem ešte dokonale čo všetko je možné a nemožné v Therione :)<br></div><br><br></div><b>A) Zamerali, legenda, kompasová šípka, mierka:</b><br></div>1. Pri vykreslení mapy mi všetko (kto meral, legendu, kompasovú šíku a mierku) dá prirodzene do pravého dolného rohu, viem, že existuje príkaz "<i>map-header</i>", ktorá mi toto všetko presunie tam kde si zadám parametre, ale <u>dá sa presunúť len šípka a mierka, prip. legenda samostatne mimo pravého dolného rohu?</u><br><br></div>2. V kolonke "zamerali" na vykreslenej mape mi to bežne vypíše mená a dátumy všetky spolu (viď. príloha<i> "01Zamerali"</i>), lenže ja by som chcel aby mi to vypísalo formou:<br><br></div>Zamerali: P. Magdolen, P. Čarný 20.09.1987<br></div> P. Magdolen, P. Ševčík, M. Ševčík 01.03.2015<br></div>Ide to nejak?<br><br></div>3. Dá sa doplniť do popisu <u>vlastná poznámka</u>? Existuje na to nejaký príkaz?<br><br></div>4. Dá sa <u>v legende premenovať už existujúca značka</u>, príklad: značku previs premenovať na komín? Resp. sú vôbec povolené takéto úpravy?<br><br></div>5. V mape mi vykresľuje meračský bod ako krížik a v legende píše "meračský bod (nestabilizovaný)" (viď príloha<i> "02Meračský_bod</i>"). <u>Dá sa z neho urobiť krúžok a aby mi v legende nepísalo "meračský bod (nestabilizovaný)", ale len "meračský bod"</u> tak ako to majú v mapách publikovaných v spravodaji SSS napr. P. Herich, alebo S. Mudrák a M. Budaj?<br><br></div><div>6. Ako <u>odstránim z</u> môjho<u> názvu mapy </u>v už vykreslenej mape <u>bodky v mene mapy a doplním interpunkciu</u> (viď. príloha "<i>03Názov</i>"). <br>Therionovský súbor mám v počítači uložený ako "<i>Jazveci_hrad_a_Viktoria.th".</i> Jaskyne sa originál volajú Jazvečí hrad a Viktória<br></div><div><br><br></div><div><b>B) Kreslenie mapy:</b><br></div>1. <u>Ako mi vykreslí v mape priepasť</u>, tak ako ju ma vykreslenú M. Budaj & S. Mudrák v mape "Nad východnou chodbou" (viď. príloha "<i>04Priepasť</i>"), pretože mne ju vždy automaticky vykreslí podobne ako značku "stupeň".<br><br></div>2. V mape som použil značku "vstupná priepasť", lenže mám s ňou menší problém. Keď použijem príkazy "<i>colour map-fg [80 80 80]</i>"
a "<i>colour map-bg [70 90 70]</i>" tak <u>vstupná priepasť má farbu pozadia</u>, hoci by mala mať farbu popredia jaskyne (viď príloha "<i>05Vstupná_priepasť</i>"). <u> Ide to nejak napraviť/obísť</u>?<br><br></div>3. <u>Ako vykresliť rôznu farbu vodnej hladiny</u>, tak ako to má Zdenko Hochmuth vo svojej knižke "Atlas jaskyne Skalistý potok" (viď. príloha "<i>06Vodná_hladina</i>")?<br><br></div>4. <u>Ako vyfarbiť jednotlivé jaskyne rôznou farbou</u>, tak ako to má P. Herich v mape "Demänovské jaskyne" tu: <a href="http://www.speleodd.sk/mapy/DEM_DOLINA.jpg" target="_blank">http://www.speleodd.sk/mapy/DEM_DOLINA.jpg</a><br><br></div>5. <u>Ako vyfarbiť jednotlivé úrovne/dómy/chodby jaskyne rôznou farbou</u>, tak ako to má P. Herich v mape "Vstupné časti chrámu slobody" tu: <a href="http://www.speleodd.sk/mapy/Mapy%20DJS/podorys.jpg" target="_blank">http://www.speleodd.sk/mapy/Mapy%20DJS/podorys.jpg</a><br><br></div><div>6. <u>Ako nakreslím/vložím do mapy znak omega "<i>vchod jaskyne</i>"</u>, viď. tu <a href="http://therion.speleo.sk/wiki/lib/exe/fetch.php/therion_symbols_20130407_.pdf" target="_blank">http://therion.speleo.sk/wiki/lib/exe/fetch.php/therion_symbols_20130407_.pdf</a> znak "point flag: entrance" (5. zhora)<br><br></div><div>7. <u>Naučí ma prosím vás niekto pracovať a používať pri kreslení funkciu "<i>plocha</i>"</u> (aspoň v rýchlosti)? Neviem ju vôbec použiť a potreboval by som. Hlavne ako ju nakresliť, lebo zatiaľ plochu kreslím len tým, že ju pripnem na stenu, tam mi častokrát zblbne a vykreslí plochu aj za miestom kde už nemá byť.<br></div><div><br><br></div><b>C) Iné:</b><br>1. Akým spôsobom Therion meria hĺbku, alebo v čom robím ja chybu? <br>Pri
meraní hĺbky jaskyne X na papiery/v exceli/výšok z topografickej mapy, vyšla jej hĺbka
103m, ale po nahodení údajov z merania do Th vyšla jej hĺbka 106.<br>Druhý príklad: pri meraní sifónu hĺbky jaskyne Y pomocou hĺbkomera
potápačom vyšla jej hĺbka 10m, ale po nahodení údajov do Th vyšla jej
hĺbka 12m, prečo? <br>Vie mi to niekto prosím ozrejmiť/vysvetliť?<br><br></div>2. Prečo sa mi <u>nedá</u> prosím vás e<u>xportovať 3Dmodel, ani mapu do súboru .kml</u> (pre Google Earth) keď robím všetko podľa návodu tu: <a href="http://therion.speleo.sk/wiki/doku.php/outputs" target="_blank">http://therion.speleo.sk/wiki/doku.php/outputs</a>? Súbory dxf. a svg. mi idú exportovať v poriadku.<br><br></div>3. Dá sa nejakým spôsobom vložiť 2 a viac jaskýň do jednej mapy/3D modelu bez použitia vonkajšieho polygóna, ako tu: <a href="http://www.speleodd.sk/mapy/Jpfp.jpg" target="_blank">http://www.speleodd.sk/mapy/Jpfp.jpg</a>? A ak nie ako vykreslím vonkajší polygón v Th do mapy tak aby mi ho nezapočítavalo do prevýšenia a dĺžky?<br><br></div><br><br></div></div>Viem, že otázok je veľa, dúfam, ale že sú aspoň zrozumiteľné a je vystihnutá podstata problému v nich. Budem rád ak mi niekto zodpovie na moje otázky a posunie ma tak v zručnosti práce s Therionom o kus dopredu. Vopred veľmi pekne ďakujem.<br></div><div>Dúfam, že som označený autori na mňa nenahnevajú, že som čerpál inšpiráciu z ich máp.<br></div><br></div>S pozdravom<span><font color="#888888"><br><br></font></span></div><span><font color="#888888">Matej Ševčík<br></font></span></div><span><font color="#888888">Speleo Bratislava<br></font></span></div><span><font color="#888888">tel. č.: 0903 504 013<br></font></span></div>
<br></div></div>_______________________________________________<br>
Therion-cs mailing list<br>
<a href="mailto:Therion-cs@speleo.sk" target="_blank">Therion-cs@speleo.sk</a><br>
<a href="http://mailman.speleo.sk/mailman/listinfo/therion-cs" target="_blank">http://mailman.speleo.sk/mailman/listinfo/therion-cs</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>
<br>_______________________________________________<br>
Therion-cs mailing list<br>
<a href="mailto:Therion-cs@speleo.sk">Therion-cs@speleo.sk</a><br>
<a href="http://mailman.speleo.sk/mailman/listinfo/therion-cs" target="_blank">http://mailman.speleo.sk/mailman/listinfo/therion-cs</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>